Et influencerkoncept til Skandinaviens største feriemesse Ferie For Alle

MCH Messecenter Herning rakte ud til os, da de godt kunne tænke sig at få mere fokus på både Danmarkshallen og eksponere selve messen yderligere mod børnefamilier og yngre voksne. Vi udarbejdede derfor et koncept, der kunne omfavne begge dele.

Formål og koncept

Det overordnede formål var at eksponere aktørerne i Danmarkshallen og tilbyde dem et nyt initiativ. Derudover skulle Ferie For Alle som messe eksponeres mod en yngre målgruppe, de 35-50-årige.

1. Et samarbejde med en anerkendt influencer med et troværdigt brand og relevant målgruppe for at eksponere Ferie for Alle og aktørerne både før, under og efter messen.

2. Flere samarbejder med Jyllandsbaserede influencere til at besøge messen til et VIP-event og dele content under messen.
Hans Pilgaard blev udvalgt som anerkendt influencer, da han har et troværdigt brand som journalist, rejselysten og har en målgruppe, der passer godt til Ferie for Alle.

Hans Pilgaard gjorde opmærksom på messen via sin Instagram profil, hvor han udloddede en konkurrence:
Om fredagen lagde Hans Pilgaard flere stories op omkring, at han deltog på messen og skulle på scenen i Danmarkshallen for at lave en særudgave af "Sæt Pris På Danmarkshallen", hvor publikum kunne være med til at gætte priser på en aktivitet, oplevelse og spisested i Danmark - og vinde fede præmier fra både Small Danish Hotels og Destination Limfjorden, som også udstiller på messen.

VIP-event for håndplukkede influencers

Vi håndplukkede desuden syv, dygtige og rejseglade influencere til at besøge messen og deltage i VIP-eventet. De deltog alle om lørdagen, så de kunne inspirere deres følgere til at besøge søndag.

Influencerne besøgte alle messen med deres familier og havde inden messebesøget fået information om alt fra programmet til, hvor de skulle parkere.

Ved ankomst fik de morgenmad, information om messen og en goodiebag med gaver fra udvalgte udstillere på messen. Det var alt fra rejsegavekort, malebøger og tuscher til børnene, en strandtaske fra Melsted Badehotel, entrebilletter til Gorillapark og Jyllands parkzoo til en overnatning for to med alt betalt på Hotel Dalgas.

De fik desuden madbilletter til messens mange madboder og ellers mulighed for at gå på opdagelse på messen og prøve aktiviteter som dykkerpool, møde Lollo & Bernie, tage i cirkus og besøge de over 1000 udstillere.

Resultaterne

Flere af influencerne lagde sammenklippede videoer op fra dagen, hvor man virkelig fik fornemmelsen af, hvor meget de havde set og oplevet, hvilket var meget positivt. Næsten 400 personer deltog i Hans Pilgaards konkurrence forud for messen, og messegæsterne mødte talstærkt op på dagen til "sæt pris på Danmark".

Det samlede potentielle reach af alt content fra dagen runder 10 mio.

Alt i alt var det to meget vellykkede dage til Ferie for Alle med glade gæster og influenter.
Se flere af vores cases