Digital kampagne for Catalunya Convention Bureau

Cataloniens turistråd, Catalunya Convention Bureau, ønskede at markedsføre sig mod danske og svenske MICE-agenter.

Vi strikkede derfor en displaykampagne sammen, målrettet de to lande, hvor vi brandede destinationen på sloganet: "Catalonien – den ultimative MICE- og sportsdestination".

Kampagnen havde til formål at oplyse danske og svenske MICE-agenter om udbuddet af MICE- og sportsfaciliteter og produkter i den spanske region. Vi designede derfor bannere, som linkede til en interaktiv PDF, hvor man kunne læse om emner som, hvorfor man skulle vælge Catalonien, hvilke MICE-begivenheder de afholder, hvorfor de er centrum for sport og hvordan man kunne kontakte dem.
Ramte nichemålgruppe med målrettet annoncering
Fordi vi skulle ramme en niche målgruppen valgte vi at designe en displaykampagne. Når man laver displayannoncering, kan man nemlig målrette meget specifikt; både hvad angår målgruppen, men også hvor man vil have sine annoncer vist henne.

For at ramme målgruppen rettede vi annonceringen mod brugere, der lignede de brugere, der søger efter relevante søgeord eller besøgte relevante hjemmesider. Derudover målrettede vi forretningsrejsende, der også var glade for sport. Hertil udvalgte vi relevante MICE-sider, hvor vi viste bannerne. På denne måde kunne vi skabe en høj relevans hos målgruppen og bruge annoncekronerne effektivt.
Tårnhøj CTR bekræftede relevansen
Kampagnen kørte fra november til december – en travl og dyr periode, når det kommer til digital marketing. På trods af et begrænset marketing spend, fik kampagnen 1.478.639 eksponeringer, en rækkevidde på 501.564 og 65.537 kliks. Kampagnen havde en gennemsnitlig CTR på 4,43%, hvilket er exceptionelt godt og indikerede, at vi ramte den rigtige målgruppe og at der var en god interaktion med bannerne igennem hele kampagneperioden.
Se flere af vores nyheder