Ny retning for Destination Vesterhavets oplevelses-kommunikation

Hvordan får vi bedst fortalt (potentielle) gæster om alt det, man kan opleve i vores område? Hvordan udvælger vi, hvad der er mest relevant for gæsterne – og hvordan formidler vi det bedst? Det spørgsmål er der nok rigtig mange, både destinationer og aktører, der stiller sig selv
Lige nu hjælper vi derfor Destination Vesterhavet med at sætte en fælles retning for deres oplevelseskommunikation fremadrettet.
Bunkerne på Vestkysten. Billede taget af Destination Vesterhavet
På baggrund af adskillige interviews med både destinationens medarbejdere og en række udvalgte aktører samt spørgeskemabesvarelser fra danske og tyske turister (og gennemlæsning af en masse eksisterende rapporter) har vi udpeget 14 indsatser, som vi anbefaler destinationen at arbejde med, for at optimere den samlede oplevelseskommunikation. Her er vi kommet vidt og bredt omkring – fra dataopsamling og website-struktur til segmenteret kommunikation, PR og storytelling.

Fælles for indsatserne er, at de skal gøre det nemmere for gæsterne at finde de unikke oplevelser, der passer til lige præcis dem; også det, de slet ikke vidste, de ledte efter.
Vi tror på, at det i år og fremover er vigtigere end nogensinde at synliggøre de unikke oplevelser og "skjulte skatte" i destinationen, for at tiltrække turisterne. Samtidig skal det være nemt for dem at få overblik over mulighederne, så der er kortest mulig vej til at få en god (og tryg, ikke mindst) ferie.
Thomas R. Andersen, Founding Partner og Creative Director
På et møde i denne uge har destinationen udpeget de fem indsatser, som de ønsker at arbejde videre med på kort sigt; og som vi nu sammen skal dykke ned i og udfolde yderligere.

Senere i processen skal vi også sammen formulere en ny indsats, for at bringe områdets mange ambassadører (i andre sammenhænge også kaldet repeat visitors) i spil, ligesom vi skal afvikle opkvalificeringsforløb for destinationens aktører og medarbejdere; sandsynligvis med udgangspunkt i de fem udpegede indsatser.

Vi glæder os over at få lov til at være med inde over så mange forskellige indsatsområder

– og ikke mindst til at komme videre med det spændende arbejde!
Se andre nyheder