Partnerskab med Norwegian om radio- og PR kampagne til promovering af Las Vegas

For at øge kendskabet til Las Vegas i Sverige lavede vi - på vegne af Las Vegas Convention and Visitors Authority - et samarbejde med flyselskabet Norwegian og det svenske morgenradioprogram Rix Morronzoo en fælles radiokampagne. Rix FM har i alt 2,7 millioner lyttere om ugen.
I løbet af to uger kunne lytterne deltage i en konkurrence, hvor 10 personer + partnere kunne vinde en tur til Las Vegas sammen med værtsparret fra Rix Morronzoo. Radioprogrammet blev også sendt live fra Las Vegas i en uge. Ud over live radiodækningen postede radioværterne også dagligt på deres sociale medier om deres oplevelser i Las Vegas: Laila Bagge til sine 319k følgere på Instagram og Roger Nordin til sine 32,5k.

Temaet for rejsen var "bryllupsrejse", da værtsparret tidligere lavede et PR-stunt, hvor de meddelte, at de ville blive sammen som værtspar. Derfor inviterede de deres lyttere til at være med på bryllupsrejse. Vinderparrene havde også chancen for at forny deres bryllupsløfter og blive gift, mens de var i brylluppernes by Las Vegas.

Resultat
Kampagnesitet blev besøgt af 50.000 svenskere, mens værternes indhold på sociale medier havde en organisk rækkevidde på næsten 10 millioner i alt - og radiokampagnen havde en samlet rækkevidde på 8,4 millioner.
Se andre nyheder