Nyt brand og visuel identitet indkapsler Experience Fredericia som MICE destination

Services
  • Kvantitativ dataindsamling
  • Research og dataindsamling om MICE
  • Visuel brandidentit
  • Kernefortælling
  • Hjemmeside- og magasin design
Platform til branding
af destinationen
Synlighed online
Mulighed for at arbejde
med leadgenerering
Formål, løsning & resultater
Formål: Det nye brand skulle indkapsle Fredericia som MICE-destination og danne grundlag for alle fremtidige salgs- og kommunikationsaktiviteter for den relativt nye organisation.

Løsning: Det er vigtigt at hele destinationen kunne se sig selv i det nye brand, derfor indledte vi arbejdet med en researchproces, der involverede både research og dataindsamling om MICE, interviews med destinationens ansatte og lokale aktører på destinationen.
Her identificerede vi destinationens styrker og muligheder med fokus på MICE. På baggrund heraf formulerede vi kernebudskaber og værdier, der blev sammenfattet i en kernefortælling, der indkapsler destinationens "identitet" og kerne; og kan bruges både internt og eksternt.

Resultater: Strategien for Experience Fredericias nye identitet og brand var på plads og kunne nu designes og udfoldes visuelt i form af logo, font, farver, form, billedstil m.m., såvel som eksempler på grafisk og digitalt design. Hjemmesiden blev designet sammen med et online magasin, der indkapslede Fredericia som erhvervsturismedestination og formidlede alle destinationens styrker og muligheder.
Om samarbejdet siger Malou:
Se flere af vores cases